ADÜYES Yerleştirme Sonuçları açıklanmıştır. Aday Sayfanızda yer alan Yerleştirme Sonuçları sekmesinden yerleştirildiğiniz programı görebilir, vize işlemleri için gerekli olan Kabul Belgesini temin edebilirsiniz. Kayıt işlemleri ilgili fakültenin Öğrenci İşleri Birimi tarafından yapılacaktır.
Lütfen, ilgili birim öğrenci işleri ofisinde, kayıt tarihleri arasında, ilgili kayıt evrakı ile şahsen bulunmanız gerektiğini unutmayınız.
Kayıt tarihleri dışında kayıt işlemi kesinlikle gerçekleştirilmeyecektir. Vekalet ile kayıt yaptırılabilir. Vekalet ile kayıt hakkı için lütfen aşağıdaki metni inceleyiniz.
1. İkamet İzni İşlemleri
Üniversitemize yeni kayıt yapmış veya kayıtlı olup oturma izin süresini uzatmak isteyen yabancı uyruklu öğrencilerin ikamet izni başvuruları Aydın İl Göç İdaresi Müdürlüğüne yapılacaktır. Bu sebeple, üniversitemizde öğrenci kayıtlarını tamamlayan Türk Vatandaşı olmayan (Mavi Kart sahibi öğrenciler hariç) uluslararası öğrenciler, Türkiye’de yasal olarak öğrenim görebilmek için ikamet iznine başvurmak zorundadırlar.
Türk Vatandaşı olmayan (Mavi Kart sahibi öğrenciler hariç) uluslararası öğrenciler, Türkiye’de yasal olarak öğrenim görebilmek için ikamet iznine başvurmak zorundadırlar. Kaydınızı tamamladıktan sonra vize ya da vize muafiyet süresi içinde Aydın İl Göç İdaresinden randevu alarak (adım 1) İkamet İzni başvurunuzu yapınız. Başvuru adımları ve Aydın İl Göç İdaresine teslim etmeniz gereken evraklar aşağıdaki gibidir:
Adım 1 - https://e-ikamet.goc.gov.tr/ adresi üzerinden başvurunuzu yapınız ve E-İkamet İzni Başvuru çıktısını alınız. ( https://e-ikamet.goc.gov.tr/ adresi üzerindeki ‘’ilk kez başvuru yapıyorum” dan giriş yapılarak, gerçekleştireceğiniz e-ikamet başvurunuzun ardından Öğrenci İkamet İznine veri girişi yapılarak çıktı alınması gerekmektedir). Randevu alımı sırasında sorun yaşamanız halinde ALO 157 nolu destek hattını arayabilirsiniz.
(https://tinyurl.com/y4trw5hu adresinde müracaata ilişkin video mevcuttur. Öğrencilerin İkamet İzni başvurusuna gelmeden önce linkteki videoyu incelemeleri tavsiye edilmektedir).
Adım 2 - Aydın Efeler’de Maliye Hizmet Binası’nda bulunan Aydın Vergi Daire Başkanlığı’na gidiniz; . …….yi doldurunuz ve ödeme yapmadan önce vergi dairesindeki yetkili memura veriniz ve İkamet İzni Kart Bedeli olan 356 TL(2023 Yılı İçin başvuru ücreti) ödeyiniz. Ödeme makbuzunu alınız. (Bakınız Adres-2).
Adım 3 - Aşağıdaki belgeleri Aydın İl Göç İdaresine https://e-ikamet.goc.gov.tr/ adresi üzerinden almış olduğunuz randevu tarihinde ve saatinde teslim ediniz. (Bakınız Adres-1)
Aydın İl Göç İdaresine teslim etmeniz gereken evraklar:
1- E-İkamet İzni Başvuru çıktısı,
2- Pasaportunuzun aslı ve pasaportunuzda şahsi bilgilerin gösterildiği sayfa ile vize ve Türkiye’ye giriş damgalarının bulunduğu sayfaların fotokopisi ve İkamet İzin kartı fotokopisi (varsa),
3- Sigorta (Özel sağlık sigortası poliçenizin Türkçesi ve kopyası gerekmektedir; Sosyal Güvenlik Kurumu, SGK devlet sigortasına başvuracak olanlar sigorta beyan edeceğine dair taahhütname imza etmelidir). Tüm uluslararası öğrencilerin SGK devlet sigortası yaptırmaları tavsiye edilmektedir. (Ayrıntılı bilgi aşağıda “Sağlık Sigortası” başlığı altında yer almaktadır. (Bakınız Adres-3),
4- 4 adet biyometrik fotoğraf,
5- Öğrenci Belgesi,
6- İkamet İzni Kart Bedeli ödeme makbuzu.
ÖNEMLİ BİLGİ !!!!
Türkiye’de başka bir ilde İkamet İzinlerini almış olan uluslararası öğrencilerin öğrenim gördükleri il değiştiği zaman, öğrencilerin Aydın İl Nüfus Müdürlüğünden alınan yerleşim yeri belgesi ve öğrenim gördüklerine dair öğrenci belgesiyle Aydın İl Göç İdaresi Müdürlüğü’ne müracaat etmeleri gerekmektedir. Buna ek olarak, 18 yaşından küçük öğrencilerin doğum belgelerinin ve anne ve babalarının muvafakatnamelerinin apostilli, Türkçe tercüme ve noter tasdikli halinin bulunması zorunludur ve bu öğrencilerin belgeleriyle birlikte Aydın İl Göç İdaresi Müdürlüğü’ne başvurması gerekmektedir. Ayrıca, isim ve medeni hal değişikliği olan uluslararası öğrenciler de bu değişiklikleri Aydın İl Göç İdaresi Müdürlüğü’ne 20 iş günü içinde bildirmekle yükümlüdürler.
2. Sağlık Sigortası Hakkında Bilgilendirme
Lisans, yüksek lisans veya doktora derece programları için, akademik faaliyetin tamamını Aydın Adnan Menderes Üniversirtesi'nde tamamlayacak olan uluslararası öğrenciler, Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK) primlerini öğrenimlerine başladıkları ilk 3 ay içinde ödemeye başlamaları durumunda Türk Vatandaşı öğrencilerle eşit sağlık imkânlarından yararlanırlar.
İlk 3 ay içinde SGK kaydını gerçekleştir(e)meyen öğrenciler özel sağlık sigortası hizmeti satan sigorta firmalarından Genel Sağlık Sigortası yaptırmak zorundadırlar.
Uluslararası öğrenciler, sigorta işlemleri için Aydın SGK Merkezindeki Rehberlik Servisine dilekçeden gerekli işlem ve evrak için bilgi temin edebilirler. (Bakınız Adres-3)
Bir değişim veya hareketlilik programıyla bir veya birkaç dönem gelecek olan öğrencilerin Türkiye’de geçerli özel sağlık sigortalarını yaptırmaları önemle tavsiye edilmektedir.
Genel Sağlık Sigortası:
Üç aylık süre içerisinde başvurmayan öğrenciler öğretim hayatları boyunca bir daha tescil için başvuruda bulunamayacaklardır. Bu nedenle sigortadan yararlanmak isteyen öğrencilerin bildirimlerini kayıt yaptırdıkları tarihten sonra üç ay içinde yaptırmaları konusu oldukça önem arz etmektedir. Genel sağlık sigortası prim ücreti, asgari ücretin brüt tutarının % 4’ü kadardır
Özel Sağlık Sigortası:
Uluslararası öğrenciler Hazine Bakanlığının 10/05/2016 tarih ve 2016/16 sayılı genelgesi gereğince özel sağlık sigortası yaptırabilirler. Bu sigortada “İş bu poliçe 10/05/2016 tarihli ve 2016/16 sayılı Vize ve İkamet İzni Taleplerinde Yaptırılacak Sağlık Sigortalarına İlişkin Genelge’ de belirlenen asgari teminat yapısını kapsamaktadır.” ibaresinin bulunması şarttır. Özel sağlık sigortaları devlet hastanelerinde geçerli olmayıp sadece sigorta şirketi ile anlaşmalı olan özel hastanelerde ve sadece sözleşmelerde belirlenen rahatsızlık ve tedaviler için geçerlidir.
Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Merkez Kampüsü 09100 - Efeler / AYDIN |
|
+902562182000/dhl.2670
+902562182000/dhl.2673 Hafta içi 10:00 ile 16:00 saatleri arasında (Türkiye yerel saati) |
|
yes@adu.edu.tr |